Kako je mogoče poznati nekaj, kar ni mogoče spoznati s človeškim razumom? To je sveta Trojica, naš Bog. Bog je večji od našega razuma. Že to, da nas je Bog ustvaril pomeni, da je večji od nas in od naše sposobnosti dojemanja. Zato ga ne moremo spoznati na tak način, kot spoznavamo stvari v tem svetu.
Ko se bližamo Bogu, da bi ga spoznali, bomo morali torej ubrati drugo pot. Boga lahko namreč doživimo in z njim stopimo v odnos. To pa ne bo mogoče, če ne bomo v svojem življenju zaživeli kreposti ponižnosti. Temeljna ponižnost je potrebna, da lahko Bogu damo tisti prostor, ki ga potrebuje za to, da nam pride bližje. Kako je to mogoče?
Predstavljajmo si pogovor dveh ljudi. Ne bosta se mogla spoznati, če bosta oba neprestano govorila. Vsak pogovor je sestavljen iz govorjenja in poslušanja. Ko človek v sebi obnovi krepost poslušanja, za kar je potrebna ponižnost – takrat bo lahko spoznal drugega človeka ali pa celo Boga.
Razum deluje tako, da postane gospodar tistega, kar spoznava. Pri Bogu pa to ni mogoče. Toda Bog se nam sam daruje, da bi ga lahko doživeli, sprejeli in spoznali. Skrivnosti Boga ne spoznavamo ampak jo praznujemo. To je lahko podoba načina, kako se približujemo drugim stvarem v življenju.
45. Ali moremo skrivnost presvete Trojice spoznati samo s človeškim razumom?
237
Bog je sicer pustil sledove svojega troedinega bitja v stvarjenju in v stari zavezi, toda sveta Trojica kot najgloblja notrina božje Biti je takšna skrivnost, ki je nedostopna samemu človeškemu razumu in celo veri Izraela pred učlovečenjem Božjega Sina in poslanjem Svetega Duha. Takšno skrivnost nam je razodel Jezus Kristus in je izvir vseh drugih skrivnostih.