Danes je nedelja Kristusa Kralja. Podoba kralja je bila v zgodovini božjega ljudstva zelo pomembna. Kralj je bil podoba ob kateri so ljudje doživljali svojo človeškost in je bil skoraj nekakšna konkurenca Bogu v njegovem delovanju. Kralj je bil v božjem ljudstvu kot nekdo preko katerega so si lahko judje sami izborili svojo prostost in srečo. V času preroka Samuela so judje od preroka zahtevali, naj jim da kralja. To so zahtevali zato, ker so želeli sami iti po svoji poti. Bog je takrat rekel: mene, živega Boga so zavrgli. Kljub temu je Bog dovolil, da so Izraelci prejeli kralja. Tako se je uresničila njihova želja. Po drugi strani pa se je začelo skrivnostno delovanje v njih. Kralj začenjal postajati nekdo, ki je podoba Boga. Kralj David in Salomon sta že človeka, ki dobro nakazujeta, kaj dela Bog. Nekateri kasnejši kralji ljudstvo vodijo po poti svetosti, spet drugi, in teh je večina, delajo, kar je hudo v gospodovih očeh.
To se dogaja vse do tedaj, ko Jezusovi učenci v Kristusu prepoznajo pravega kralja. To je trenutek zgodovine, ki pomeni povsem nekaj novega. Ko Jezus pride v Jeruzalem se pokaže pravo nasprotje med tem, kaj je kralj v človeškem smislu in kdo je Bog, ki kot kralj prihaja v svoje svetišče.
Morda je danes kraljevanje v nas nekaj zelo pomembnega zato, ker se moramo kot kristjani vprašati: Kaj mi več pomeni. Božja ljubezen in dobrota, ki sta kraljevski značilnosti… ali pa moč in oblast, ki jo na tak ali drugačen način ljudje poskušamo izsiliti.
Poskušajmo zaživeti blagost božjega kraljevanja v nas. Ne častimo Jezusa kot močnega ampak kot Boga, ki nas mirno nagovarja z lepoto vere.
111. Kakšen je Jezusov mesijanski vhod v Jeruzalem?
Jezus se sam trdno odloči kreniti proti Jeruzalemu, da bi trpel, umrl in vstal. Kot mesijanski Kralj, ki razodeva prihod božjega kraljestva, vstopi v svoje mesto sedeč na osliču. Sprejmejo ga mali, njihovo vzklikanje je privzeto v evharistični Sanctus: "Blagoslovljen, ki prihaja v Gospodovem imenu! Hozana (reši nas)" (Mt 21,9). Bogoslužje Cerkve začenja véliki teden z obhajanjem tega vhoda v Jeruzalem.